ƒосл≥дженн¤ догов≥рноњ конструкц≥њ договору франчайзингу щодо передач≥ прав ≥нтелектуальноњ власност≥

 омерц≥йна передача технолог≥њ може також в≥дбуватис¤ у зв'¤зку ≥з системою франшизи товар≥в ≥ послуг. ‘раншиза чи оптовий розпод≥л Ч це д≥лова угода, завд¤ки ¤к≥й репутац≥¤, техн≥чна ≥нформац≥¤ ≥ досв≥д одн≥Їњ сторони сполучаютьс¤ з ≥нвестиц≥¤ми ≥ншоњ сторони з метою продажу товар≥в чи наданн¤ послуг безпосередньо споживачу. –инок збуту дл¤ маркетингу таких товар≥в ≥ послуг звичайно ірунтуЇтьс¤ на товарному знаку, ф≥рмовому найменуванн≥ або спец≥альн≥й прикрас≥, чи дизайн≥ прим≥щень. Ћ≥цензуванн¤ такого знака чи найменуванн¤ власником звичайно поЇднуЇтьс¤ з постачанн¤м цим власником ноу-хау в ¤к≥й-небудь форм≥, або у вид≥ техн≥чноњ ≥нформац≥њ, техн≥чного обслуговуванн¤, техн≥чного спри¤нн¤ послуг з керуванн¤ виробництвом, маркетингу, експлуатац≥њ чи адм≥н≥страц≥њ.

‘ранчайзинг зазвичай под≥л¤Їтьс¤ на наступн≥ типи:

¬иробничий франчайзинг Ц догов≥р в≥дпов≥дно до ¤кого одна сторона передаЇ ≥нш≥й техн≥чну ≥нформац≥ю, дозвол¤Ї виробл¤ти та реал≥зовувати продукц≥ю п≥д своЇю торговою маркою ≥ часто надаЇ послуги щодо навчанн¤ та ≥нформац≥ю по ринку, способам реал≥зац≥њ та обслуговуванн¤ продукту. “акий тип франшизи найчаст≥ше зустр≥чаЇтьс¤ в ресторанному б≥знес≥ та в послугах фаст-фуду[1].

‘ранчайзинг послуг Ц це угода, за ¤кою одна сторона доручаЇ ≥нш≥й проводити певний вид обслуговуванн¤ кл≥Їнт≥в франчайз≥ата зг≥дно умов франшизи. Ќайб≥льш попул¤рним Ї наданн¤ п≥сл¤продажного обслуговуванн¤ продукц≥њ чи гарант≥йного ремонту.

‘ранчайзинг на розповсюдженн¤ Ц догов≥р в≥дпов≥дно до ¤кго одна сторона, що виготовл¤Ї продукт, надаЇ право ≥нш≥й сторон≥ розповсюджувати њњ товар. ¬≥дпов≥дно продукц≥¤ реал≥зовуЇтьс¤ п≥д торговою маркою франчайз≥ата зг≥дно умов передбачених в договор≥ (ц≥на продукц≥њ, територ≥¤ на ¤к≥й вона розповсюджуЇтьс¤ тощо). як правило, такий тип франшизи найчаст≥ше використовуЇтьс¤ р≥зноман≥тними компан≥¤ми, що займаютьс¤ виготовленн¤м електрон≥ки та побутовоњ техн≥ки.

¬≥дпов≥дно до угоди франчайзингу сторони т≥сно повТ¤зан≥ њњ умовами. √оловними умовами Ї т≥ ¤к≥ визанчають ¤ким чином буде зд≥йснюватис¤ виробництво, розповсюдженн¤ продукц≥њ чи наданн¤ послуг франчайз≥ата.

≤нтелектуальна власн≥сть Ї основою договору франчайзингу. “аким чином, важливо ч≥тко визначити повний перел≥к вс≥х вид≥в ≥нтелектуальноњ власност≥, ¤к≥ п≥дпадають п≥д д≥ю договору. Ќаприклад, це можуть бути торгов≥ марки, авторськ≥ права, патенти, секрети виробництва, ноу-хау чи ≥нша ≥нформац≥¤ комерц≥йноњ ц≥нност≥ що передаЇтьс¤ за умовами договору. Ќайб≥льш суттЇвим видом ≥нтелектуальноњ власност≥ за договором франчайзингу Ї торг≥вельний знак, оск≥льки головна ≥де¤ франшизи пол¤гаЇ у виробництв≥ та розповсюдженн≥ продукц≥њ чи послуг п≥д певним в≥домим брендом.

ѕри передач≥ ноу-хау та комерц≥йноњ таЇмниц≥ в договор≥ франшизи передбачаЇтьс¤ в≥дпов≥дальн≥сть за неправом≥рне розкритт¤ даноњ ≥нформац≥њ трет≥м сторонам.


[1] Ќайб≥льш в≥домим постачальником такого типу франшизи Ї в≥дома компан≥¤ ћакƒональдс

 

”краинска¤ баннерна¤ сеть
Хостинг от uCoz